H.E.L. Shooter

by H.E.L. Shooter

Maximaal uitgedaagd, zonder pauzeknop

H.E.L Shooter is een real life game waarin je onderdeel wordt van een Special Forces Team. Deze is gemaakt door Marc Pollen en Thijs Huijsman, en gebaseerd op hun eigen opgedane ervaringen bij Defensie en de anti terreur eenheid van de Mariniers. Deze expertise keert terug in de beleving. Hoewel realisme moet wijken voor het spel, voelt het echt en hard. Zowel een fysieke als een mentale uitdaging, H.E.L Shooter is een beleving die je lang bij blijft.

De grootste uitdaging van H.E.L. Shooter is hoe je omgaat met de adrenaline die je voelt. De complete ervaring is er op gefocust om spanning te creëren, waardoor de meest eenvoudige handelingen monumentale uitdagingen worden. Het belangrijkste middel waarmee dit bereikt wordt zijn de airsoft wapens waarmee het spel gespeeld wordt. Het vermijden van pijn is een goede motivator. Je wilt niet geraakt worden en iedere misstap heeft directe fysieke consequenties.

Naast de wapens die worden gebruikt is ook de omgeving een belangrijke factor in de spanning. Het kantoor gebouw waar het zich afspeelt is donker doolhof, waar mogelijk om elke hoek de vijand kan staan. Door het gebrek aan normale verlichting en de verraderlijke indeling van de kamers dwingt het decor je om alert te blijven.

Deze alertheid is ook hard nodig om alle gestelde doelen te voltooien. Naast het uitschakelen van vijanden zijn er enkele andere taken die voltooid moeten worden. Door deze opdrachten wordt ook het verhaal van H.E.L. Shooter verteld, wat context en orde geeft in de adrenaline gevulde ervaring. Daarnaast zijn er subtiele hints in de ervaring die een een grotere wereld impliceren, hoewel deze door de spanning makkelijk te missen zijn.

H.E.L. Shooter weet wel om in de spanning en adrenaline van de deelnemers orde en controle te behouden. De figuranten zijn zeer ervaren en weten wanneer zij de uitdagingen groter of kleiner moeten maken, afhankelijk van de mogelijk stress van de spelers. Daarnaast is er altijd een extra team lid bij de spelers, die optreed als een ongewapend team lid. Zijn functie is voornamelijk om een buitenspelse begeleider te zijn voor spelers die overrompeld worden door de ervaring, en weet deze uit te voeren zonder de beleving voor de andere aanwezige te breken. Dit is één van de vele voorbeelden van hoe H.E.L. Shooter het welzijn van de deelnemers en de kwaliteit van het evenement uitmuntend waarborgt.

Conclusie

De spanning en actie maakt H.E.L. Shooter tot een unieke beleving. Het is duidelijk dat de makers weten hoe ze de deelnemers kunnen opzwepen in een adrenaline gevulde ervaring, zonder dat stress een negatieve factor wordt. De ervaring is rijk aan uitdagingen, die des te groter worden door de constante dreiging van bewapende figuranten. Het verhaal, en de wereld waar het zich in afspeelt, wordt af een toe een glimsp van opgevangen tussen de hagelstormen van rondvliegende kogels. H.E.L. Shooter is duidelijk een zeer zorgvuldig ontworpen beleving, wat boekdelen spreekt over Marc Pollen en Thijs Huijsman vaardigheden als Real Life Game Designers.